Brev:
Ernæring til 7 mdr.
17. august 2015
Alder:
7 mdr.
Ernæring til 7 mdr.
Hej igen Helen.
Tusind tak for svar ang. hvordan vi gik fra amning til flaske.
Vi følger din "dagsplan" nærmest til punkt og prikke, og det fungere bare så godt for os.
Jeg har dog lige et par efterfølgende spørgsmål.
Det første er, nu når jeg er stoppet helt med at amme, kan jeg stadigvæk malke lidt mælk ud. Jeg har ikke ammet i over en uge nu, og har ikke haft brystspændinger. Forsvinder mælken af sig selv, eller skal jeg malke det ud?
Det andet spørgsmål er; vi er begyndt at give vores dreng en flaske vælling, ca. 230 ml. inden han skal sove. Det gør så at han sover fra ca. 20.00 til omkring 02.00. Hvor han får en flaske mme, ca. 180 ml. Og så sover videre til kl. 07, hvorefter vi står op. Resten af dagen følger vi din plan, undtagen til frokost hvor han sjældent vil spise grøntsagsmos, vi tilbyder ham et halv stykke rugbrød med leverpostej, samt agurkstave og lidt tomat uden indmad, er det okay at han får det?
Så ville jeg høre om han får mælk/mme nok, når han kun får en flaske inden middagsur, her spiser han ca. 180 ml. og de ca. 180 ml. om natten, samt den flaske vælling inden sengetid? - eller skal jeg give ham en flaske til i løbet af dagen, i såfald hvornår ville være det bedste tidspunkt?
Han bliver 8 mdr. om ti dage.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Julie